Khamis, 26 Februari 2015

Lubuk Pendapatan Pasif Jalan ke6

To view this message as a web page, click here********************************************************************************************************************************************************************************

"Kisah Mazelan Abas": Tajuk Nama saya Mazelan Abas, disini saya ingin berkongsi dengan rakan-rakan semua bagaimana saya mula menyertai program Tone Excel ini. Semoga ada panduan yang boleh diambil. Jika dalam masa 4 tahun saya boleh dapat pendapatan lebih setengah juta ringgit TIAP-TIAP BULAN, saya doakan yang ikhsan dapat sama seperti saya atau dapat lebih lagi daripada saya. Amin.******************************************************************************************************************************************************************************** 

Salam sejahtera rakan2 semua. 6. Jalan Be Information Center.* Saya akan menjadi pusat penerangan tetapi BUKAN TEMPAT PENYELESAIAN MASALAH. Bila anda sering menjawab panggilan telefon, kebiasaannya network anda akan mengadu berbagai hal, jawab sebanyak mungkin panggilan telefon tetapi jangan sesekali cuba menyelesaikan masalah yang dimana anda bukan pakarnya. Rujukkan mereka ketempat yang betul. Inilah perkara yang saya amalkan dari hari pertama saya join sehinggalah kehari ini. Jadikan diri anda sebagai sumber rujukkan dan anda merujukkan mereka ketempat yang betul. 

Untuk anda lebih faham apa yang saya maksudkan, sila lihat video ini sepenuhnya.http://www.youtube.com/watch?v=XjK5WedtQ7w Sampai jumpa lagi.

Daripada.Mazelan Abas. (MA) 
****************************************************************************************
M U T I A R A    K A T A    H A R I    I N I**************************************************************************************** 

“Apabila urusan itu diserahkan kepada orang yang bukan ahlinya, maka tunggulah saat-saat kehancurannya”

T E R I M A   K A S I H

Salam sejahtera ikhsan,  semoga sihat sentiasa. Saya memang pesaran yang ramai diantara kita sering buat silap tentang perkara ini. Mereka terikut-ikut style MLM. Apabila mereka join sesuatu bisnes, maka mereka akan buat bersungguh sungguh tetapi menggunakan cara yang salah.

Kalau langkah pertama sudah salah, kalau hala tuju yang pertama sudah salah, semakin laju mereka buat bisnes ini, makin cepat mereka jalankan bisnes ini,  semakin cepat mereka akan sampai ketempat yang salah. 

Dulu saya sering buat perkara yang sama, bila downline call, saya akan cuba selesaikan masalah mereka, almaklumlah, saya ingin jadi upline yang bertanggung jawab. Tetapi disebabkan saya cuba menyelesaikan masalah mereka, akhirnya saya sendiri yang menerima balasananya. Lama2, masalah semakin banyak, tetapi ianya sukar diselesaikan.

Contohnya, seorang downline telefon beritahu yang komisyen dia tak masuk. Disebabkan kita cuba nak selesaikan, keadaan sebenarnya menjadi kusut.

Kita pun tanya. 
Komisyen apa encik?
Fast Track atau Bonus Top up yang tak masuk tu.?
Encik sendiri tahu tak cara ToneExcel bayar bonus, dua2 tu berbeza tarikh pembayarannya.
Bulan berapa punya bonus? Sebab mereka akan bayar pada 21hb hadapannya.
Encik ada berapa ID?
ID encik yang mana satu?
Berapa sepatutnya masuk?
Encik pakai bank apa?
Saving ke Current akaun?
Encik ada online banking ke?
Encik punya personal topup bulan tersebut berapa?
Kalau topup bawah RM20 memang encik tak dapat komisyen.
Bila encik topup tu? Takut2 last minit.
Encik agen biasa ke atau Junior Center?
Encik tahu tak nak check dalam member area?
Encik tahu tak cara nak login dalam member area? 
Selepas penat anda bertanya 1001  soalan kerana ingin membantu, akhirnya anda dapat kesemua maklumat tersebut. Esoknya anda terpaksa ambil cuti atau MC dari kerja hakiki anda, semata2 nak ke HQ di Sri Petaling untuk bantu selesaikan masalah downline yang komisyennya tak masuk.

Sesampai di HQ, alamat ramainya orang, jadi kena beratur panjang untuk nak dapat penyelesaian. Selepas berjaya jumpa ToneExcel Customer Service - TCS, anda pun dengan penuh semangat menceritakan masalah downline anda. Anda pun terus menceritakan keadaan downline anda yang menghadapi masalah yang sangat besar, sehingga menyebabkan upline terpaksa turun untuk menyelesaikan masalah. TCS pun tolong checkkan, selepas 15 minit, dia pun datang dan beritahu yang downline anda masukkan no akaun bank tak cukup 1 digit. Patutlah komisyen tak masuk2. Hampeh... dia punya salah anda terpaksa ambil MC. Itu baru seorang, kalau beribu orang, semua anda ingin layan sebagai upline yang bertanggung jawab, jawabnya, tak sampai 3 bulan, anda akan menjadi sejarah - sejarah orang yang paling cepat give up dalam bisnes anda sendiri.   Oleh itu, jawab sebanyak mungkin panggilan telefon, dan kemudian, Be Information Center. 

Diperingkat awal ini saya cadangkan jika ikhsan menghadapi apa jua masalah, call terus saya 0174769953 , saya akan bantu mana yang boleh. Dan satu lagi, supaya anda mudah merujuk kepada panduan2 didalam ToneExcel ini, saya cadangkan yang anda print out setiap siri email yang diberikan kepada anda ini.  

Terima Kasih. Daripada Rakan / Penaja / Pembantu Anda.
Bersama menuju kebebasan kewangan: Abg Chob Master TrainerTel: 0174769953IDP: 184255

This message was sent to you at iancruzeiro@live.comregarding:

Handphone Kini Jadi Sumber Pendapatanku..
Email Marketing By:Message Sender Info: Lubuk Pendapatan Pasif ( malaysianaire@gmail.com )Mhd Yusof Abd Ghoni | A35, Jalan Bukit Bayu A1, Bukit Bayu Bungalow Village | Sungai Petani, Kedah | 08000 | Malaysia Manage Your Subscription  Instant Removal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan